Google, Bing, Yandex gibi arama motorlarında yapılan aramalar sonucunda insanlar, ilk gördükleri websitelerine giriş yaparak alışveriş yapmakta veya bilgi almaktadırlar. Ülkemizde büyük firmalar dahi seo çalışmalarına temel düzeyde başlamışlardır. Bu durum, aynı işi yapan firmalar için bir fırsattır. Pazar payı anlamında bir firmanın, gerçek hayatta geçemediği başka bir firmayı sanal alemde geride bırakması mümkündür. Bu ise sabır ve vizyon gerektiren bir işlemdir. Zira seo işlemleri 6-12 ay süre zarfında sonuçları görülen bir optimizasyon sürecini kapsamaktadır. Belki Google Ads'e kıyasla anında geri dönüşüm elde edilememektedir. Ancak sabreden ve geleceği doğru planlayan firmalar seo ile hem Adwords maliyetlerini azaltırlarken hem de organik trafik üzerinden müşteri edinebilirler. Seo'ya sırt çeviren firmalar ise Google Adwords ve benzeri reklam kanallarında para harcamaya mahkumdurlar. Para ödemeyi kestikleri gün arama sonuçlarından silineceklerdir. Bu ise ciddi bir risktir. Seo'nun güzel yanı; yavaş ve doğal bir şekilde websitenin büyümesi sonucunda; Google üzerinde yükseldiği bir konumda kalmasıdır. Ertesi ay seo yaptırmasanız dahi Google arama sonuçlarından silinmesi gibi bir durum olmamaktadır.
ÖZGÜN İÇERİK
Özellikle Google geliştirdiği algoritmalar ile kopya içeriğe karşı sürekli önlem almaktadır. Bunun için en temel önlemlerinden biri "Google Gibi Getir" servisi. Bu servisi kullanarak eklediğimiz özgün ve orjinal içerikleri Google'a bildiriyor, böylece makalemizi sahiplenerek olası bir kopya içerik tehdidine karşı önlem almış oluyoruz. Yazdığımız binlerce kelime makale ile websitelerin Google'daki değerini sürekli artırıyoruz.
KALICI SEO
Optimizasyon çalışmaları, devam ettikçe anlamlı olan çalışmalardır. Bunun nedenlerinden biri açık pazar olması ve sürekli rekabetin devam etmesi. Bir rakip firma düşünün. Sürekli yeni içerik ekliyor, yeni ürünler gösteriyor ve internette tanıtımlar hazırlıyor. Diğer website yerinde sayıp web siteyi bakımsız ve kendi başına bırakırsa o halde Google botları bu iki siteden güncel ve optimize olanı seçecek ve daha üst sıralarda gösterecektir.STRATEJİMİZ
En önemlisi hızlı bir web site. Google Kasım 2016'da webmaster forumunda yayınladığı makalede "mobile first indexing" başlığıyla mobil uyumlu responsive websitelerin öncelikli olarak yayınlanacağını belirtmiştir. Ayrıca araştırmalar gösteriyor ki insanlar mobilde 3 saniyeden geç açılan sitelerden hemen çıkıyorlar. Hızlı bir site seo için olmazsa olmazlardan biri. Bir diğeri özgün içerik. Kaliteli içerik bizim çok önem verdiğimiz bir konu. Kendi içeriğimizi üretiyor ve yayınlıyoruz. Analiz, içerik üretimi, optimizasyon ve raporlama olarak 4 farklı alanda seo hizmeti vermekteyiz.
Optimize Edilmiş Siteler
Optimizasyon çalışmaları kapsamında bir websitenin adeta röntgeni çekilir. Eksi ve artı yönleri net bir şekilde ortaya koyulur. Bu rapor sayesinde yapılması gerekenler listesi kolayca çıkarılabilir. Nitekim ölçemediğiniz bir işi yönetemezsiniz. Buradan hareketle hiç analiz edilmemiş bir sitenin seosu yapılamaz diyebiliriz. İlk adım analiz etmekten geçer.
- Website Boyut Analizi
Mobil trafiğin bilgisayar ve tabletin toplamından daha fazla olduğu bir zamandayız. Bu yüzden front end yani görünen tasarımsal arayüzün boyut olarak belirli standartlarda olması gerekir. 8mb boyutundaki bir web sayfası, mobil üzerinde açılırken kullanıcıyı bekletir ve sıkılmasına neden olur. İstatistikler gösteriyor ki mobil üzerinde kullanıcıyı 3 sn den fazla bekletmek trafik kaybına yol açıyor. İnsanlar henüz siteye girme aşamasındayken vazgeçip başka siteye yöneliyorlar. Bu açıdan analizin en önemli adımı kesinlikle boyuttur. Sayfa boyutu olabildiğince 3MB altında kalmalıdır.
- Sunucu Analizi
Websitelerin çoğunluğu paylaşımlı sunucularda bulunur. Tüm siteler aynı işlemci ve ram üzerinden çalıştığı için bir tane siteye yoğun bir trafik geldiğinde diğer siteler için kullanacak ram ve işlemci miktarı %0 lara kadar düşer. Bu durumda websitede bağlantı hataları ve yavaşlamalar görülebilir.
Sunucu konusunda disk yapısı çok önemlidir. HDD üzerinde çalışan bir websiteye nazaran SSD üzerinde çalışan bir website, 2-3 kat daha hızlı açılır ve kullanılır.
Arama motoru optimizasyonu konusunda; analiz kısmında çalışırken bir websitenin üzerinde çalıştığı sunucuya ait özellikler belirlenir. Bu bir e-ticaret sitesi ise paylaşımlı sunucuda değil, SSD üzerinde hizmet veren hızlı sunucularda barındırmak gerekir.