yükleniyor

E-Ticaret

E-TİCARET

90’lı yılların ikinci çeyreğinde internetin hayatımıza girmesiyle ortaya çıkan ve ticari faaliyetlerin dijital ortama taşınmasına sebep olan kavramın adıdır E-Ticaret. Belirli bir hizmet ya da ürünü, web siteleri aracılığıyla satın almanızı veya satmanızı sağlar. E-Ticaret için kısaca dijital bir pazar yeri diyebiliriz.

İnternetin yaygınlaşmasından önce ticaret genellikle bölgesel bir alana sıkışmış faaliyete sahip bir kavramdı. Az sayıdaki büyük markaların dışındaki firmalar, global düzeyde ticaret yapma olanağına sahip değildiler. Rekabetin az oluşu, müşterilere ulaşmadaki zorluk, haliyle hem ürün çeşitliliğini kısıtlıyor hem de ürün fiyatlarının yüksek olmasına neden oluyordu. Fakat durum, internetin yaşamımızın her alanını ele geçirmesiyle tersine döndü.

Artık günümüzde küçük işletmeler bile basit bir web sitesi ya da sosyal medya platformları aracılığıyla sunduğu hizmeti veya ürünü dünyanın öbür ucundaki potansiyel alıcılara ulaştırabiliyor. Eğer bu iletişimden ortaya bir satış gerçekleşirse buna E-Ticaret adı veriliyor.


E-Ticaret Nasıl Yapılır?

E-Ticaret nasıl yapılır sorusunu iki ana başlık altında inceleyebiliriz. Bunlardan ilki satıcılar tarafıdır. Bu hizmeti vermek için öncelikle gerekli belgeler hazırlanarak yasal izinler alınmalıdır. Ardından ise markanızı en iyi şekilde ifade edecek, kullanıcı dostu ve özgün tasarımlı bir web sitesine sahip olunmalıdır. Bu web sitesi kurulum aşamasında e-ticarete uygun bir altyapıda kodlanmalıdır. Tüm bunlar karşılandıktan sonra kolaylıkla ürünlerin satışı yapılabilir.

İkinci unsur ise alıcıların E-ticaretteki rolü. Alıcılar için e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmak oldukça kolay bir işlemdir. Öncelikle alışveriş yapılmak istenen siteye üye olunması gerekir. Belirtmeliyiz ki artık günümüzde birçok site kullanıcılarına üyeliksiz alışveriş imkânı da sunmaya başlamıştır. Yapılması gereken basitti, istediğiniz ürünü sepete ekleyin ve bir sonraki aşamada adres bilgilerinizi girerek siparişinizi onaylayın. Artık siz de bir E-Ticaret kullanıcısınız.


E-Ticaret Kârlı Bir İş mi?

Son yılların en gözde sektörü olan E-Ticaret, gerçekten de anlatıldığı kadar kârlı bir iş mi? E-Ticarete girecek olan kullanıcıların önünde iki yol vardır. Ya bir web sitesi aracılığıyla kendi e-ticaret altyapısını kurarlar ya da markalaşmış hazır pazaryerlerinde ürünlerini sergilerler. İki seçimin de kendi içinde artıları eksileri mevcut. Örneğin kendi web sitesi aracılığıyla satış yapan bir işletmeyi ele alalım. Kimseye herhangi bir komisyon ödemez, dilediği kadar ürün yükleyebilir. Bu da kârlılık oranını arttırır. Fakat potansiyel alıcılara ulaşmak için reklam harcamalarına bütçe ayırması gerekir.

Diğeri ise e-ticaret pazaryerleri. Yapılan satışlardan komisyon alsa da marka bilinirliliği sayesinde ürünlerinize daha çok kişinin ulaşmasını sağlar.

Atlantik Ajans’ın E-Ticaret konusundaki rolü oldukça büyüktür. Müşterilerinin satmak istediği ürünleri, ister kendi web sitesi aracılığıyla olsun isterse de bir pazaryeri platformu aracılığıyla olsun potansiyel müşterilere en doğru şekilde ulaşmasını sağlar. Eğer siz de E-Ticaret ile markanızı rakiplerinizin bir adım önüne geçirmek istiyorsanız, Atlantik Ajans doğru adres.



Hizmetlerimiz ve çözümlerimiz hakkında daha detaylı bilgi almak için hemen bize ulaşın.

X

Müşteri Paneli

Şifremi Unuttum!

Henüz Hesabınız Yok mu?

Hemen Hesap Oluştur!